Jornada Solidària 2019

L'escola Rosella es defineix com una escola solidària i tolerant. Educa per la justícia, la solidaritat i la no discriminació. Cada curs escolar l’escola organitza una Jornada Solidària amb la participació de tota la comunitat educativa i l’objectiu de recollir diners i aportar-los de manera solidària on es decideixi. (PEC)

Com en els darrers anys, l'escola col·labora amb l'ONG Save the Children participant en la XV edició del seu projecte "Kilometres de Solidaritat". En aquesta edició dedicat a la dret a l'educació. (Podeu trobar més informació a l'enllaç de l'ONG i del Projecte)

Aquest any, els diners recollits aniran destinats a l'ajuda dels infants que viuen com a refugiats a causa d'un conflicte armat que els hi ha arrabassat la infància i el dret a l'educació.

Al món hi ha 357 milions de nens i nenes que viuen en zones de conflicte (1 de cada 6 nens viu exposat a la violència). Més de la meitat de les persones refugiades pertanyen a tres països: Siria, Afganistan i Sudan del Sud.

La guerra posa de cap per avall el món d'un infant. Tot el que pot representar algun tipus de seguretat està destrossat: familiars desplaçats o, fins i tot morts, casa seva destruïda, dificultat d'accés a l'aigua potable i aliments bàsics, hospitals saturats, impossibilitat dels pares de poder treballar i, per tant, manca d'ingressos, impossibilitat d'anar a escola perquè ha quedat destruïda o és massa perillós....

Els infants es veuen obligats a fugir, en el millor dels casos acompanyats dels pares, altres vegades sols i es converteixen en víctimes de la violència més extrema. Els més afortunats arriben a llocs segurs, però allà, la seva vida tampoc és fàcil i l'escola es converteix en un refugi dins del refugi, un lloc on poden recuperar una mica d'esperança i tornar a ser una mica nens i nenes de nou.

Resposta de save the children

El camp de refugiats de Zaatari, prop de la frontera entre Jordània i Síria s'ha convertit en un assentament de més de 80.000 persones. Es treballa per millorar les condicions de vida  dels nens i nenes a nivell d'educació, salut, nutrició i protecció infantil.

OLIMPIADA SOLIDÀRIA:

20 DE MARÇ DE 2018