Jornada Solidària 2018

L'escola Rosella es defineix com una escola solidària i tolerant. Educa per la justícia, la solidaritat i la no discriminació. Cada curs escolar l’escola organitza una Jornada Solidària amb la participació de tota la comunitat educativa i l’objectiu de recollir diners i aportar-los de manera solidària on es decideixi. (PEC)

Com en els darrers anys, l'escola col·labora amb l'ONG Save the Children participant en la XIV edició del seu projecte "Kilometres de Solidaritat". (Podeu trobar més informació a l'enllaç de l'ONG i del Projecte)

Aquest any, els diners recollits aniran destinats a alleugerir la fam que castiga Sudan del Sud

Les Nacions Unides han declarat situació de gana extrema a Sudan del Sud.

Es tracta d'una de les zones més castigades d'Àfrica degut a la manca de pluges, les sequeres continuades i els conflictes bèl·lics. Aquests fets han provocat la crisi més greu de refugiats de l'Àfrica: 1'5 milions de persones. 86% dels desplaçats són dones i infants en condicions extremes.

Més d'un milió de nens i nenes es troben en risc de morir de gana. Hi ha 270.000 casos de desnutrició AGUDA

Els infants més vulnerables són els menors de 5 anys, ja que tenen menys capacitat per soportar la desnutrició i més possibilitats de patir malalties com la malària, el sarampió i el còlera.

La Sylvia de 31 anys va haver de fugir de Sudan del Sud en mig d'atrocitats. Durant el viatge cap a Uganda, va trobar la Jane, una nena sola deshidratada a la que va recollir i ha cuidat des de llavors. Al camp de refugiats va tenir la sort de trobar els seus dos fills que havien fugit anteriorment.

Save the Children treballa a Uganda en els camps de refugiats, donant soport als 780.000 desplaçats que hi ha actualment i a Sudan del sud lluitant contra la fam.

Resposta de save the children

• Amb 15€, un nen o nena pot superar un episodi de desnutrició severa.
  • Amb 50€, 20 nens i nenes poden rebre llet terapèutica durant 1 setmana.
  • Amb 100€, es faciliten dos paquets bàsics d'immunització per a menors de 5. Proporcionen antibiòtics, sals de rehidratació oral i zinc als nens i nenes per tal de protegir-los contra la pneumònia i la diarrea.

ACTIVITATS

ESMORZAR SOLIDARI  (AMPA)