Jornada solidària 2017

6 D'ABRIL DE 2017

IMPORT RECOLLIT: 2813€

Aquest any, els diners recollits aniran destinats a alleugerir els efectes de la sequera.

Malgrat que l'aigua és un recurs essencial per viure i un dret humà, milions de persones no tenen accés a aigua potable.

Principals motius de sequera a Àfrica:

• Escasseja l'aigua, especialment en algunes zones com la Banya d'Àfrica.

• Manca de recursos per crear infraestructures amb les quals fer front les sequeres i distribuir l'aigua. Això obliga a la població a fer servir aigües subterrànies de baixa qualitat i contaminades.

• El canvi climàtic i el fenòmen del Niño.

Com afecta la manca d'aigua els nens i nenes?

• La seva salut: Consumir aigua no potable provoca malalties.

• La seva alimentació: La sequera afecta les collites i les families no tenen prou aliments.

• La seva educació: En els moments de màxima sequera s'han de tancar les escoles.

• El gènere: La recollida d'aigua principalment recau en les dones i les nenes. Han de caminar molts km per aconseguir aigua (una mitjana de quatre hores). Això fa que les nenes no puguin anar a l'escola i les dones hagin de deixar els seus fills en situació d'inseguretat i perill.

Assegurar l'accés a l'aigua potable i un sanejament adequat contribueix a que els nens i nenes.

SOBREVISQUIN, APRENGUIN I ESTIGUIN PROTEGITS!

Etiòpia és un dels països més afectats pel Niño.

A més dels 350.000 nens i nenes que ja pateixen desnutrició severa, hi ha prop de cinc milions més en risc de fam a conseqüència d'una de les pitjors crisis alimentàries al país.

Estan en perill els grans avenços aconseguits fins ara en alimentació, educació i salut!

Resposta de save the children

- Subministrar aliments, aigua, medicina i suport a les famílies sense ingressos.

- Construir riberes i rehabilitar pous.

- Rehabilitar escoles i assegurar l'accés a l'aigua i el sanejament.

- Exemples concrets:

·Amb 4€ un nen/a rep material per seguir estudiant.

·Amb 7€ un nen/a té aigua potable en una escola durant un mes.

·Amb 17€ un nen menja a l'escola durant un mes.

ESMORZAR SOLIDARI DE L'AMPA