Jornada Solidària 2019

IMPORT RECOLLIT: 2687€

Com en els darrers anys, l'escola col·labora amb l'ONG Save the Children participant en la XV edició del seu projecte "Kilometres de Solidaritat". En aquesta edició dedicat a la dret a l'educació. (Podeu trobar més informació a l'enllaç de l'ONG i del Projecte)

Aquest any, els diners recollits aniran destinats a l'ajuda dels infants que viuen com a refugiats a causa d'un conflicte armat que els hi ha arrabassat la infància i el dret a l'educació.

Al món hi ha 357 milions de nens i nenes que viuen en zones de conflicte (1 de cada 6 nens viu exposat a la violència). Més de la meitat de les persones refugiades pertanyen a tres països: Siria, Afganistan i Sudan del Sud.

La guerra posa de cap per avall el món d'un infant. Tot el que pot representar algun tipus de seguretat està destrossat: familiars desplaçats o, fins i tot morts, casa seva destruïda, dificultat d'accés a l'aigua potable i aliments bàsics, hospitals saturats, impossibilitat dels pares de poder treballar i, per tant, manca d'ingressos, impossibilitat d'anar a escola perquè ha quedat destruïda o és massa perillós....

Els infants es veuen obligats a fugir, en el millor dels casos acompanyats dels pares, altres vegades sols i es converteixen en víctimes de la violència més extrema. Els més afortunats arriben a llocs segurs, però allà, la seva vida tampoc és fàcil i l'escola es converteix en un refugi dins del refugi, un lloc on poden recuperar una mica d'esperança i tornar a ser una mica nens i nenes de nou.

Resposta de save the children

El camp de refugiats de Zaatari, prop de la frontera entre Jordània i Síria s'ha convertit en un assentament de més de 80.000 persones. Es treballa per millorar les condicions de vida dels nens i nenes a nivell d'educació, salut, nutrició i protecció infantil.

ESMORZAR SOLIDÀRI DE L'AMPA

Rosella, escola embaixadora de Save the Children

Com a cloenda de la Jornada Solidària d'aquest any, hi haurà un acte on un representat de l'ONG Save the Children farà entrega de dues plaques que ens acrediten com a escola embaixadora d'aquesta organització. També comptarem amb l'assistència del regidor de l'Ajuntament.

Aquest acte tindrà lloc a la plaça de la Masia de Can Turu a les 12:00.