Escoles lliures de violència

Coneixeu la nova app del departament? Si heu viscut o presenciat algun episodi de violència, podeu accedir a la nova app del departament: UsApps.

TELÈFONS D'ATENCIÓ

A LA INFÀNCIA

24h / 365 dies

L'assetjament es dóna quan un infant o un jove és agredit psicològicament, físicament o moralment de manera continuada en el temps per un o més companys.

És important diferenciar l'assetjament escolar d'altres actituds entre iguals, com una baralla o una broma pesada aïllada. Per parlar d'assetjament cal que les conductes agressives es reprodueixin de manera sistemàtica, que tinguin la intenció de fer mal i que, com succeeix en la majoria dels casos, la víctima no pugui o no sàpiga defensar-se.

Les conductes d'abús solen donar-se en espais físics concrets, però no sempre controlats pels adults (lavabos, passadissos, vestidors...), i durant l'horari lectiu i/o a les sortides i entrades del centre escolar. Darrerament, amb l'ús de mitjans tecnològics, com els mòbils o Internet, han aparegut noves formes d'assetjament.