Jornada solidària 2020

ANUL·LAT PER LA PANDÈMIA DE CÒVID-19

DATA A CONCRETAR

De 9:30 a 12:00

S'AJORNA LA FESTA FINS DIVENDRES ...
DE 9:30 A 12:00

IMPORT RECOLLIT

L'escola Rosella es defineix com una escola solidària i tolerant. Educa per la justícia, la solidaritat i la no discriminació. Cada curs escolar l’escola organitza una Jornada Solidària amb la participació de tota la comunitat educativa i l’objectiu de recollir diners i aportar-los de manera solidària on es decideixi. (PEC)

Com en els darrers anys, l'escola col·labora amb l'ONG Save the Children participant en la XVI edició del seu projecte "Kilometres de Solidaritat". Aquest any, els diners recollits aniran destinats a l'ajuda dels infants rohingyas. (Podeu trobar més informació a l'enllaç de l'ONG i del Projecte).

Els rohingyas són una ètnia musulmana que viu al nord de Myanmar. Pel fet de ser musulmans, han estat perseguits i són víctimes d'una violència extrema que els ha obligat a abandonar les seves llars i la seva pàtria per fugir a Bangladesh.

Els rohingyas van haver de fugir sense res per arribar al camp de refugiats de Cox's Bazar a Bangladesh. Actualment hi ha una població d'1 milió de persones refugiades, de les quals el 55% són nens i nenes. Depenen de la solidaritat per sobreviure.

Quines són les necessitats més importants amb les que es troben:

• El 100% de la població necessita assistència alimentària.

• 453.000 nens i nenes no tenen accés a cap mena d'educació.

• 36.000 famílies necessiten un lloc segur on refugiar-se.

• 62.800 infants menors de cinc anys necessiten tractament per a la desnutrició.

• 120.000 dones embarassades i en període de lactància necessiten complements nutricionals amb urgència.

• 36.373 menors que es troben sols necessiten protecció.

En què ajuda Save the Children?

• Proporciona refugi d'emergència, menjar i estris de cuina bàsics quan arriben al camp de refugiats. Fins ara han atès més de 30.000 famílies. També articles d'higiene.

• La unitat sanitària amb metges i infermeres proporciona assistència sanitaria, nutricional i d'higiene i es treballa per prevenir l'expansió de malalties i la desnutrició severa en infants i nadons.

• Han establert sistemes de protecció per a nens i nenes que arriben sols o han perdut les seves famílies. Disposen de 86 espais segurs per a infants on poden anar a jugar. Tenen en funcionament 110 centres d'ensenyament temporal on es reparteixen material escolar i es fan classes a més de 10.000 nens i nenes.

ACTIVITATS