Cross solidari 2021

CROSS SOLIDARI:

INICI 9 d'abril

RECOLLIDA DE DINERS: Del 12 d'abril al 10 de maig.

SORTIDES DEL CROSS EN FAMÍLIA:

Del 10 d'abril al 9 de maig

IMPORT RECOLLIT:

2052'13€

L'escola Rosella es defineix com una escola solidària i tolerant. Educa per la justícia, la solidaritat i la no discriminació. Cada curs escolar l’escola organitza una Jornada Solidària amb la participació de tota la comunitat educativa i l’objectiu de recollir diners i aportar-los de manera solidària on es decideixi. (PEC)

Com en els darrers anys, l'escola col·labora amb l'ONG Save the Children participant en la XVII edició del seu projecte "Kilometres de Solidaritat". Aquest any, els diners recollits aniran destinats a l'ajuda en la prevenció i cura de la pneumònia infantil a la República Democràtica del Congo. (Podeu trobar més informació a l'enllaç de l'ONG i del Projecte). Aquest any, degut a la pandèmia organitzem un cross solidari, en família, ja que les mesures de seguretat impedeixen fer una jornada amb la participació de la tota la comunitat educativa.

PODEU APROFITAR ELS CAPS DE SETMANA PER DESCOBRIR ELS DEU INDRETS DE VILADECAVALLS QUE US PROPOSEM EN EL CROSS SOLIDARI.

SI VOLEU, PENGEU UNA FOTO AL PADLET!!

La República Democràtica del Congo arrossega una llarga història marcada pel colonialisme, els abusos i les guerres. Està habitat per més de 90 milions de persones.

És un país molt ric a nivell de recursos naturals, minerals i culturals. Malgrat això:

• El 50% de la població no té accés a l'aigua potable.

• Els nivells d'analfabetisme superen el 60%.

• El 63% dels habitants viu amb menys d'un dòlar al dia.

• El 2019, hi van haver 1'7 milions de desplaçats a causa de la violència. Molts dels grups armats que hi operen estan formats per un nombre elevat de nens soldats.

Els col·lectius més vulnerables són les dones i els infants.

La taxa de mortalitat en la infància és molt elevada: 88 de cada 1000 nens i nenes menors de cinc anys. (en algunes zones 161 de cada 1000).

La pneumònia és una de les principals causes de mortalitat infantil arreu del món. És una malaltia que, amb atenció primerenca i el tractament adequat, es pot guarir fàcilment. Malgrat això, l'any 2018, 40.000 infants menors de cinc anys van morir de pneumònia a la República Democràtica del Congo, més 5 nens cada hora.

QUÈ ÉS LA PNEUMÒNIA?

És una malaltia que afecta els pulmons. Està causada per bacteris, virus o fongs i provoca problemes respiratoris en els nens i nenes que la pateixen, ja que els pulmons se'ls omplen de líquid i això els impedeix respirar amb normalitat

Quins són els factors de risc més comuns per a les morts de pneumònia:

• El 55% estan causades per la desnutrició infantil.

• El 42% estan causades per contaminació de l'aire a la llar per combustibles sòlids. La pobresa i la desigualtat tenen una gran importància en aquest factor.

• El 18% estan causades pel retard en el creixement.

Les prioritats de Save the Children a la República del Congo:

• Nutrició d'emergència i intervenció en salut.

• Protecció de la infància. Programa de protecció de les nenes i adolescents.

• Educació d'emergència i programa de desenvolupament professional docent.

ACTIVITATS